poniedziałek, 16 września 2024

Prosty program do weryfikacji skanów w 10 minut

Ostatnio furorę w świecie AI robi serwis CURSOR – Edytor kodu wspomagany przez sztuczną inteligencję (genAI). Zawsze chciałem zagłębić się w programowanie i choć kiedyś udało mi się stworzyć słynne "Hello World", to teraz postanowiłem przetestować tę "zabawkę" na poważnie.

Po instalacji CURSOR i założeniu konta, napisałem prompt, w którym poprosiłem o stworzenie prostego programu do wsadowej weryfikacji plików w formacie TIFF. Zależało mi na tym, by aplikacja sprawdzała, czy dany plik TIFF jest prawdziwy.

Po chwili CURSOR wygenerował kod. Nie znam się czy kod jest poprawny czy, więc poprosiłem o jego weryfikację kodu. Następnie chciałem otrzymać instrukcję, jak uruchomić program, aby działał poprawnie. Wygenerowany kod napisany był w Pythonie, a model LLM, który odpowiadał na moje prompty, to Claude 3.5. Warto wspomnieć, że CURSOR obsługuje również najnowsze modele OpenAI.



Część komend, odbywała się w wierszu poleceń. Samodzielnie musiałem dodać do kodu ścieżkę do katalogu, w którym znajdowały się pliki TIFF. Natomiast w  wierszu poleceń wpisywałem następujące komendy:


Po uruchomieniu ostatniej komendy rozpoczęła się weryfikacja skanów.

Na czym polegała weryfikacja?

W kodzie odpowiedź była prosta – program analizował plik na podstawie kilku kryteriów, które zawierała funkcja python weryfikator_tiff.py. Fragment kodu:


Program sprawdzał więc:

  • Format pliku – czy jest to rzeczywiście TIFF.
  • Rozmiar pliku – czy jego wielkość przekracza 1 MB.
  • Rozdzielczość DPI – minimalnie 300 DPI, co jest standardem w przypadku skanów o wysokiej jakości.
  • Tryb koloru – obsługiwane są tylko tryby: 1-bitowy, grayscale (skala szarości) i RGB.

Jeśli któryś z tych warunków nie został spełniony, program zwracał odpowiednią informację o błędzie. Całość działała sprawnie. Jednak te podane warunki są jeszcze do dopracowania. Na przykład standardowy skan A4 w formacie TIFF, 300 DPI waży około 24 MB, w przypadku A3 i 600 DPI plik będzie ważył ponad 200MB

CURSOR nie tylko pozwolił mi stworzyć kod ale też uruchomić. Na pewno jest to narzędzie rzeczywiście ułatwia pracę programistyczną dla osób które dopiero zaczynają swoją przygodę z kodowaniem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prosty program do weryfikacji skanów w 10 minut

Ostatnio furorę w świecie AI robi serwis CURSOR – Edytor kodu wspomagany przez sztuczną inteligencję (genAI) . Zawsze chciałem zagłębić się...